Sedekah Ikhlas Buat Pak Zul merupakan salah satu kempen yang meruntun hati para penderma yang sudah biasa dengan platform sumbangan.com.

Pak Zul ini untungnya masih mempunyai anak-anak untuk menjaganya, merupakan seorang warga emas yang didiagnos dengan kanser paru-paru tahap 4 pada bulan Februari tahun ini.

Berat ujian untuknya yang sudah berumur lewat 60-an, tambahan dengan ekonomi keluarga yang tidak begitu stabil, beliau tidak digalakkan untuk menjalani kimoterapi sebagaimana kebiasaan pesakit kanser lain.

Oleh itu, mereka memerlukan dana bagi rawatan susulan yang perlu dihadiri beberapa kali sebulan. Tidak salah sebagaimana yang kita sentiasa dengar tentang sihat itu mahal, jadi kita perlu jaga kesihatan kita pada saat kita mampu.

Meski dengan kekangan kewangan, anak-anaknya begitu cakna memastikan ayahnya sentiasa tampil di setiap janji temu di Hospital Tengku Bainun di Ipoh, Perak.

Matlamat kempen telah tercapai, walau bagaimanapun Pak Zul kini sudah meninggal sebelum bantuan kewangan dapat diberikan bagi kesembuhannya. Benarlah segala ketentuan adalah milik Allah SWT. Kita hanya mampu merancang, namun Allah SWT adalah sebaik-baik perancang.

Sama-sama kita doakan supaya Pak Zul atau nama penuhnya Zulkepli Bin Mohamad ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. Amin, insya-Allah.   

Jom #BuatBaik di sumbangan.com!

sumbangan.com,
Memudahkan KebaikanšŸ¤

Author

Write A Comment