Akikah adalah salah satu ibadah yang dituntut bagi mereka yang mampu, iaitu sunat muakkad ke atas mereka, sama seperti ibadah korban. Walau bagaimanapun, bezanya adalah akikah merupakan ibadah yang dipertanggungjawabkan ke atas penjaga yang menafkahkan anak yang baru lahir.

Rasulullah SAW ada bersabda yang bermaksud,

“Bersama-sama kelahiran bayi ada akikahnya. Oleh itu, tumpahkanlah darah akikah bagi pihaknya dan buangkanlah kekotoran dan najis daripadanya”.

[Riwayat al-Bukhari]

Namun begitu, harga haiwan akikah yang agak melampau pada masa kini telah mengehadkan ramai orang untuk menjalankan ibadah tersebut di dalam negara, malah ada yang lebih sanggup menunggu sehingga ekonomi kembali stabil.

Walau bagaimanapun, setelah musim pandemik mula reda, bagai cendawan tumbuh setelah hujan, begitu banyak servis ibadah akikah atas talian yang muncul yang menawarkan servis sama ada dalam negara mahupun di luar negara dengan harga yang lebih berbaloi.

Selari dengan itu, kita tidak dapat menyangkal bahawa pastinya akan wujud kemusykilan kerana pada zaman serba di hujung jari ini, semakin banyak penipu yang sanggup bertopengkan agama semata-mata untuk menyeleweng duit orang ramai.

Justeru, sumbangan.com di sini ingin menepis segala kesangsian para pembaca di sini, dan letakkan kepercayaan anda kepada kami. Meski banyak penipuan alam maya pada masa kini, tetapi sumbangan.com boleh dipercayai! Telus, Cepat dan Mudah. 

Testimoni dari peserta akikah di akikah.sumbangan.com

Anda boleh terus layari akikah.sumbangan.com untuk melihat sendiri testimoni dari para pengguna servis kami, insya-Allah sungguh memudahkan urusan anda.

Dalam akikah.sumbangan, kami diwakilkan oleh seorang ustaz yang bertauliah yang telah sekian kali menguruskan bukan hanya akikah, juga yang menguruskan ibadah korban di Mekah pada setiap tahun. Oleh itu, jaminan untuk pelaksanaan yang patuh syariah dengan daging yang halal lagi baik, alhamdulillah 100%.

Oleh itu, sekiranya para pembaca di sini ingin mendapatkan harga yang berpatutan dengan daging haiwan yang sihat dan gemuk bagi akikah anda sendiri mahupun anak-anak, bolehlah layari akikah.sumbangan.com.

Sebarang pertanyaan boleh terus ajukan di talian 019-447 5555 atau boleh juga hantarkan ke alamat emel salam@sumbangan.com.

sumbangan.com,
Memudahkan Kebaikan.

Author Admin

Write A Comment